حمید محجوبی، مدیر مجتمع شرکت پتروشیمی رازی: مسیر هموار توسعه با حمایت از تولید داخل!

مجتمع پتروشیمی رازی دارای سه واحد آمونیاک با ظرفیت تولید روزانۀ چهارهزار تن از این فرآوردۀ پتروشیمی، یکی از عمده ‏ترین مصرف‏ کنندگان کاتالیست‏ های این حوزه به شمار می ‏رود.

ما این کاتالیست‏ ها را از شرکت نفت و گاز سرو که با تلاش‏ های بسیار خود را به استانداردهای جهانی رسانده‏ اند، تهیه کرده ‏ایم و بسیار خرسندیم که برای تأمین نیاز خود به این تولیدکنندۀ داخلی اکتفا کرده‏ایم.

شرکت پتروشیمی رازی که قدمتی پنجاه‏ساله دارد، با روش‏های مختلف بارگذاری، احیا و تخلیۀ کاتالیست آشنا است و کارشناسان آن عملکرد کاتالیست را خوب می‏شناسند، همچنین توانایی خوبی در تشخیص و تمایز کاتالیست‏ها از یکدیگر دارند.

محصولات شرکت نفت و گاز سرو نیز طی بررسی‏های کارشناسان، عملکرد مناسبی از خود نشان داده است و ما اطمینان داریم که با شرکت ‏های داخلی توانمند، مانند شرکت نفت و گاز سرو مسیر توسعه بسیار راحت خواهد شد. علاوه بر عملکرد مناسب کاتالیست‏ ها، این شرکت خدمات پشتیبانی بسیار خوبی ارائه می‏ دهد و کارشناسان آن بسیار پاسخ‏گو هستند و نظارت جدی بر محصولات خود و عملکرد و اصلاح آن دارند.

در کمیسیون مناقصات پتروشیمی که من به ‏عنوان رئیس آن خدمت می ‏کنم، استراتژی حمایت از شرکت‏ های توانمند داخلی را پیش گرفتیم؛ چراکه اطمینان داریم شرکت‏ های داخلی با همت و اراده می‏ توانند استانداردهای جهانی را پوشش دهند و شرکت نفت و گاز سرو نیز به‏ خوبی از عهدۀ این مسئولیت برآمده است.

حمایت از تولیدات داخل از لحاظ ارزی هم به سود شرکت‏ هاست و حتی در شرایط تساوی با شرکت‏ های خارجی، طبق فرمودۀ مقام معظم رهبری، سعی ما بر حمایت و خرید از تولیدات داخل است. شرکت ‏ها به ‏خصوص آن‏هایی که عمدتاً مصرف‏ کننده هستند، باید اهمیت سیاست مسئولین مبنی بر حمایت داخل را درک کنند و همان سیاست‏ ها را پیگیری کنند و ادامه دهند.

امیدوارم که این توسعه در مرزهای بیرون از ایران هم اتفاق بیفتد و برای همکارانمان در شرکت نفت و گاز سرو آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم که سرعت توسعه‏ شان افزایش پیدا کند و ما شاهد پیشرفت‏ هایشان در داخل و خارج از مرزهای ایران باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *