در نمایشگاه کاتالیست شرکت ملی پتروشیمی چه گذشت؟

هم‌زمان با دهه فجر از دستاوردهای جدید صنعت پتروشیمی و کاتالیست با حضور مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار سروماندگار، آیین رونمایی از این دستاوردهای جدید اصنعت کاتالیست و منشور بومی سازی کاتالیست های صنعت پتروشیمی در حاشیه برگزاری این نمایشگاه انجام شد.

تولید موفقیت‌آمیز صنعتی پلی‌اتیلن سنگین با کاتالیست بومی‌شده SAZ در پتروشیمی ایلام، تولید موفقیت‌آمیز صنعتی کاتالیست روپک و ساخت و راه‌اندازی واحد تولید آن در شرکت پتروشیمی شازند، صنعتی شدن کاتالیست پالادیوم با همکاری پتروشیمی شهید تندگویان، بومی‌سازی کاتالیست دی‌متیل‌اتر و منشور بومی‌سازی کاتالیست‌های پتروشیمی از دستاوردهای شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی است که رونمایی شدند.

در متن این منشور آمده است:

«شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان شرکتی حاکمیتی و توسعه ای متولی برنامه ریزی و توسعه صنعت پتروشیمی مطابق با سیاست های کلان جمهوری اسلامی ایران می باشد. مطابق این سیاست ها، ایجاد استقلال علمی و فناوری جهت ایجاد اقتصادی دانش بنیان، درون زا از اهداف شرکت ملی صنایع پتروشیمی می باشد و از آنجایی که کاتالیست از مهمترین مواد مصرفی در واحدهای تولیدی صنایع پتروشیمی، نفت و گاز می باشد، این شرکت اهتمام ویژه خود را معطوف به ایجاد دانش فنی و کمک به تولید داخلی کاتالیست های مصرفی این صنعت نموده است و چشم انداز صنعتی پویا و نوآور در زمینه های فناوری و تولید کاتالیست ها در سطح بین المللی را هدف قرار داده است.

شرکت ملی صنایع پتروشیمی با استفاده از تمامی ابزارهای حاکمیتی، مالی و توانمندی های علمی و فناورانه موجود در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و با اتکا به توانمندی بسیار خوبی که در شرکتهای تولید کننده و دانشگاههای و مراکز پژوهشی داخلی وجود دارد حمایت همه جانبه ای از تمامی دست اندرکاران این حوزه را برای ایجاد فناوری و بومی سازی کاتالیست های مصرفی در صنعت با هدف ایجاد سودآوری، کارآفرینی، نوآوری و توسعه صنعت کاتالیست ها برای دستیابی به بازارهای داخلی و بین المللی می نماید و در این راستا توجه ویژه ای به مسئولیت های اجتماعی صنعت، حفظ محیط زیست، حمایت از نخبگان و نوآوران دارد تا باور ملی صنعت پویا و دانش بنیان تقویت و به ظهور رسد .»

قرارداد اعطای لیسانس تولید متانول میان شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و شرکت صنایع پتروشیمی لورچ امضا شد.

به گزارش خبرنگار سروماندگار، آیین امضای قرارداد اعطای لیسانس تولید متانول شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به شرکت صنایع پتروشیمی لورچ در حاشیه نخستین نمایشگاه و همایش تخصصی کاتالیست صنعت نفت توسط مهندس شاهمیرزایی و مهندس جوکار به امضا رسید.

در حاشیه نخستین نمایشگاه و همایش تخصصی کاتالیست صنعت نفت همچنین از پنج دستاورد پژوهشی و فناورانه شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی نیز رونمایی شد.

معاون وزیر نفت : کاتالیست‌های ایرانی به کاتالیست‌های اروپایی تنه زده‌اند

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به صادرات کاتالیست‌های ایرانی به روسیه اشاره و اظهار کرد: کاتالیست‌های ایرانی تنه به کاتالیست‌های اروپایی زده‌اند.

 مرتضی شاهمیرزایی امروز (یکشنبه، ۱۶ بهمن‌ماه) در نخستین نمایشگاه و همایش تخصصی کاتالیست صنعت نفت اظهار کرد: ظرفیت صنعت پتروشیمی پیش از انقلاب حدود ۳ میلیون تن در سال با تولید واقعی حدود ۱.۵ میلیون تن بوده است.

معاون وزیر نفت به صادرات کاتالیست‌های ایرانی به کشور روسیه اشاره و اظهار کرد: کاتالیست‌های ایرانی با موفقیت در شرکت‌های روس استفاده شده است و کاتالیست‌های ایرانی تنه به کاتالیست‌های اروپایی زده‌اند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *