باشگاه صنعت پتروشیمی

در حاشیۀ برگزاری نمایشگاه ایران‌پلاست سال ۱۴۰۱، از سند به‌روزرسانی‌شدۀ کاتالیست‌های صنعت نفت رونمایی شد! مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به ۲۰ محصولی که برای سرمایه‌گذاری از سوی شرکت‌های داخلی و خارجی پیشنهاد شده و میزان سرمایه‌گذاری صورت‌گرفتۀ آن، گفت: «تاکنون برای سرمایه‌گذاری در تولید ۱۷ تا ۱۸ محصول جدید در مسیر تکمیل زنجیرۀ ارزش صنعت پتروشیمی اعلام آمادگی شده و برای چند محصول باقی‌مانده نیز پیگیری‌هایی صورت گرفته است. پیش‌بینی ما این است که حدود ۳ تا ۴ میلیارد دلار برای تولید این محصولات نیاز باشد.»


مهندس مرتضی شاه میرزایی
مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی ایران:
ایران هاب جدید صادرات کاتالیست منطقه در آینده نزدیک خواهد شد
آقای مهندس شاه‌میرزایی در پاسخ به سؤال اختصاصی نشریۀ سرو ماندگار دربارۀ نقشی که این سند در چشم‌انداز بومی‌سازی می‌تواند داشته باشد، ضمن مهم شمردن این موضع، افزودند: «برنامۀ شرکت ملی پتروشیمی در ابتدا این است که تمام کاتالیست‌های موردنیاز این صنعت در داخل، برابر این سند ظرف ۳ تا ۴ سال آینده، داخلی‌سازی شود و تولید آن‌ها تا سطح صنعتی و تجاری پیش رود که حقیقتاً گامی بسیار بلند در عرصۀ ملی شدن صنعت پتروشیمی به شمار می‌رود. موضوع بعدی این است که بتوانیم در میان کشورهایی که ما با هم‌پیمان هستند، چه به لحاظ جغرافیایی از ما دور باشند یا نزدیک، بتوانیم به‌عنوان هاب تولید کاتالیست، نقش‌آفرینی کنیم و کشور ما به‌عنوان صادرکنندۀ کاتالیست در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی دنیا مطرح شود. موضوعی که در همین ماه اخیر نیز شاهد آغاز آن بوده‌ایم.»

دکتر مجید دفتری
مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی:
شرکت‌های کاتالیست‌ساز ایرانی، پرچم‌دار رفع اثر تحریم از صنایع کشور
شانزدهمین دوره از نمایشگاه ایران‌پلاست، بزرگ‌ترین نمایشگاه صنعت پتروشیمی برگزار شد. این نمایشگاه، میزبان تمام شرکت‌های پتروشیمی به‌ویژه در حوزۀ پلیمر بود. علاوه بر این، تمامی شرکت‌های پایین‌دستی فعال در داخل کشور و چندین شرکت خارجی در این نمایشگاه حضور داشتند که طی آن تبادل اطلاعات بین اندیشمندان و تولیدکنندگان صورت پذیرفت. پتروشیمی صنعتی بسیار ارزش‌آفرین است، به شرطی که این ارزش‌آفرینی به‌سمت زنجیرۀ ارزش خودش پیش برود. یکی از این زنجیره‌های ارزش، حوزۀ کاتالیست، مواد شیمیایی و تجهیزات است و هچنین صنایع پایین‌دستی. توسعۀ پویا و پایدار این صنعت به این امر بستگی شدیدی دارد. شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی متولی تولید دانش فنی بومی، کاتالیست‌ها و مواد شیمیایی این صنعت است که این امر مهم در حوزۀ کاتالیست به همت و حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان، ازجمله شرکت نفت و گاز سرو، صورت گرفته است. ما در شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با لایسنس بومی ایرانی، چتر حمایتی خود را از شرکت‌های تولیدکننده در زمینۀ کاتالیست، مواد شیمیایی و تجهیزات باز کرده‌ایم و همواره توصیه‌مان به مجموعه‌های پتروشیمی این بوده است که حتماً از توان و دانش ایجادشده در ارتباط با تجهیزات، کاتالیست‌ها و مواد این شرکت‌ها استفاده کنند.

سند جدید کاتالیست، چراغ روشنی برای صنعت کشور
دکتر دفتری افزود: سند به‌روزرسانی‌شدۀ کاتالیست کار فشرده‌ای بود که از ده سال قبل به کوشش ما و پژوهشگاه صنعت نفت کلید خورد، به‌طوری که توان کامل شرکت‌های معتبر کاتالیست‌سازی که در این ده سال توانستند کشور را از واردات کاتالیست بی‌نیاز کنند در این سند شناسایی شده است، و همچنین شخصیت‌های حقیقی چون اندیشمندان دانشگاهی، پژوهشگران نیز معرفی شده‌اند.
این موضع حقیقتاً شگفتی بزرگی در کشور ایران به شمار می‌رود که به‌رغم شرایط خاص اقتصادی و تحریم، صنایع پتروشیمی حتی یک روز به دلیل نبود کاتالیست متوقف نشده‌اند و تولیدات آن‌ها ادامه داشته است. بنده از این فرصت استفاده می‌کنم و از تمامی شرکت‌های تولید‌کنندۀ دانش کاتالیست تشکر می کنم، به‌ویژه شرکت ارزندۀ نفت و گاز سرو که توانسته است در این سال‌ها با خط‌شکنی (در این مسیر)، کاتالیست‌های بی‌شماری را به این صنعت ارائه کند.
ویدیوی اختصاصی این رویداد را در وب سایت سرو ماندگار مشاهده نمایید.

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

رونمایی ؛ سند کاتالیست های صنعت نفت به روز رسانی شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *