تاپسو: دنیا در حال تغییر است  و ما هم همین‌طور!

تاپسو:

دنیا در حال تغییر است  و ما هم همین‌طور!

کلارینت افزایش قیمت را روی مجموعۀ کاتالیست‌های خود اعمال خواهد کرد. این اقدام به دلیل افزایش چشمگیر هزینه‌های انرژی و مواد اولیۀ کلیدی، و همچنین افزایش هزینه‌های حمل‌و‌نقل و لجستیک انجام می‌شود.
شرکت تاپسو نیز در آخرین بیانیۀ خود اعلام داشته است که به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه و نیز هزینۀ انرژی و سایر مواد کلیدی مورداستفاده در فرایند تولید کاتالیست‌ها؛ قیمت‌ها را در سراسر شعب جهانی تولید و فروش خود افزایش داده است.
در سال ۲۰۲۲ افزایش هزینه‌های یوتیلیتی و شرایط خاص اقتصاد جهان، در مقایسه با رکود سال ۲۰۱۹، فشار بیشتری بر شرکت‌های کاتالیستی وارد کرده است.


تغییر نام هالدر تاپسو به تاپسو!
شرکت تاپسو با اعلام اینکه «جهان در حال تغییر است، و ما نیز همین‌طور!» نام تجاری خود را از هالدور تاپسو به تاپسو تغییر داد. پروژۀ بازسازی برند تاپسو تنها به نشان و شکل ظاهری این شرکت محدود نیست و ظاهراً این پروژه در سطوح محصول، واحدهای استراتژیک کسب‌و‌کار و در سطح شرکت انجام خواهد شد.
تاپسو اعلام کرده است که به دنبال تحقق چشم‌انداز جدید خود تصمیم گرفته در سال ۲۰۲۴ رهبر جهانی در فناوری‌های کاهش انتشار کربن و گازهای گلخانه‌ای شناخته شود. تاپسو در ادامه گفته است دلیل اصلی این تغییرات اثر مخرب گازهای گلخانه‌ای در سطح جهانی است و این شرکت خود را موظف به تغییر چشم‌اندازها و مسئولیت اجتماعی خود در این راستا کرده است. از این رو تغییر نام تجاری برای بزرگ نشان دادن چشم‌انداز شرکت تاپسو انجام شده است.

تاپسو از روسیه و بلاروس خارج شد!
تاپسو در تابستان امسال اعلام کرد که در حال تعطیل کردن فعالیت‌های خود در روسیه و بلاروس، ازجمله دفتر خود در مسکو است. این تعطیلی به دنبال تصمیم قبلی تاپسو برای توقف کامل تمام فعالیت‌های تجاری، تولید و فروش در روسیه و بلاروس است.
رولند بان، مدیرعامل شرکت تاپسو گفت: «ما بلافاصله پس از تهاجم و جنگ بین روسیه و اوکراین، تصمیم گرفتیم حتی از تحریم‌های اعمال‌شده فراتر برویم و تمام فعالیت‌های تجاری جدید خود را در روسیه و بلاروس متوقف کنیم.»
تاپسو در حال حاضر در حال تسویۀ کلیه تعهدات رسمی در روسیه و بلاروس، ازجمله انحلال دفاتر خود است. در دفتر مسکوی شرکت تاپسو، حدود ۸۰ نفر مشغول به کار بودند.


شرکت کلارینت ۱۵۰ هزار فرانک سوئیس را به سه طرح برتر کاتالیستی اهدا کرد.
مؤسسۀ علمی ETH سوئیس با همکاری شرکت تولیدکنندۀ کاتالیست کلارینت، به بهترین طرح‌های تحقیقاتی حوزۀ کاتالیست در صنایع شیمی،۱۵۰ هزار فرانک سوئیس اهدا کرد.
برنامۀ استعدادیابی بخشی از برنامۀ تحقیقاتی شرکت کلارینت است که این شرکت به‌طور مشترک با مؤسسۀ علمی ETH سوئیس در حال پیاده‌سازی آن است. آندریا بلانکشیپ، فارغ‌التحصیل دانشگاه MIT و دانشجوی دکتری در مؤسسۀ ETH زوریخ، یکی از برندگان این جایزه بود که به دلیل تحقیقاتی ارزشمند بر کاتالیست خاصی که در ایجاد سوخت سبز از تبدیل متان به سوخت‌های مایع کاربرد دارد، این جایزه به او اختصاص یافت.
کاتالیست اکسیداسیون آمونیاک برای تولید پایدار اکسید نیتروژن، طرح دومی بود که ایوان سورین، فارغ‌التحصیل رشتۀ مهندسی شیمی دانشگاه MIT ارائه داد و جایزه خود را دریافت کرد.
یویا کاکیوچی، فارغ‌التحصیل رشتۀ علوم مهندسی در دانشگاه اوزاکا و دانشجوی دکتری در مؤسسۀ ETH زوریخ، برندۀ سوم در این فستیوال علمی بود که به دلیل تحقیقات جدید خود در حوزۀ فرایندهای تبدیل الفین، جایزۀ خود را از شرکت کلارینت دریافت کرد.
ریچارد هالدیمن، مدیر ارشد واحد تحقیق و توسعۀ شرکت کلارینت در این باره گفت: «ما تنها از طریق نوآوری می‌توانیم به‌سمت پایداری تولید در حوزۀ صنایع کاتالیستی پیش برویم. در همین راستا، مفتخریم که از تحقیقات مهم پایداری آندریا بلانکشیپ، ایوان سورین و یویا کاکیوچی حمایت کنیم.»
پروژۀ آمونیاک سبز استرالیا از کاتالیست AmoMax®-Casale Clariant
استفاده خواهد کرد.


شرکت کازالۀ سوئیس که به‌عنوان لایسنس احداث واحدهای آمونیاک شناخته می‌شود، در طرحی مشترک با شرکت کلارینت، تولید نسل جدیدی از کاتالیست‌های واحدهای آمونیاک سبز را از سال ۲۰۲۰ آغاز کرد؛ که از این کاتالیست‌های فرایندی در دو پایلوت واقع در کشور استرالیا استفاده شد. اکنون نیز پس از گذراندن مراحل تست و شرایط عملیاتی مدنظر در یک پروژۀ بزرگ آمونیاکی از آن استفاده خواهد شد.
کاتالیست سنتز آمونیاک جدیدی که با کد AmoMax-Casale معرفی می‌شود، قبلاً در سال ۲۰۲۱ جایزۀ Sandmeyer از انجمن شیمی سوئیس و نیز جایزۀ معتبر مؤسسۀ ICIS Innovation را در سال ۲۰۲۰ دریافت کرده بود. فدریکو زردی، مدیرعامل شرکت کازاله در این باره اظهار داشت: «جهان به‌سمت تغییرات اقلیمی در حرکت است و ما باید با این پدیده مبارزه کنیم. از این رو، با معرفی تکنولوژی احداث واحدهای تولیدی، آمونیاک سبز خود را با چالش‌ رفع تأثیرات مخرب گازهای گلخانه‌ای آماده می‌کنیم.»
کاتالیست AmoMax-Casale که محصول مشترک شرکت‌های کلارینت و کازاله است، برای استفاده در رآکتورهای تولید آمونیاک کازاله طراحی داده شده است و در واقع نسل جدید و سفارشی از کاتالیست ۱۰ Wustite AmoMax است که قبلاً در صنعت از آن استفاده می‌شد. این کاتالیست با سطح فعالیت بالاتری که دارد به پروموترهایی مجهز است که می‌تواند تا ۳۰% از آلاینده‌های زیست‌محیطی بکاهد و هزینه‌های عملیاتی را نیز کاهش دهد.

 

 

اخبار کاتالیست جهان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *