منوچهر یاحید؛ مشاور عالی پروژه‌های فولادی: تعهد به کیفیت رمز عرصه تولید کاتالیست!

یکی از نکات حائز اهمیت در فروش محصولات یک شرکت، توجه به خدمات پس از فروش یک محصول است. علاوه بر این، بازخوردهای استفاده از محصولات توسط مشتریان نیز باید مورد بررسی و رصد قرار بگیرد تا در زمینه ارتقا کیفیت محصولات تلاش شود. مهندس منوچهر یاحید مشاور عالی پروژه‌های فولادی که سابقه زیادی در همکاری با شرکت های فولادی دارد و اخیراً کتاب جدید خود را به چاپ رسانده است ، در این خصوص می گوید: کاتالیست‌هایی که امروزه سرو تولید می‌کند، از نظر کیفیتی و گارانتی‌های موجود با شرکت‌های خارجی که قبلا از آنها کاتالیست تأمین می‌شد، قابل رقابت است. سرو با برگزاری همایش های خود در تلاش است بازخوردهای استفاده از محصولات خود توسط مشتریانش را دریافت کند تا در راستای افزایش بیش از پیش کاتالیست های خود گام بردارد.

راجع به کتابی که به تازگی به چاپ رسانده‌اید، کاربرد سیستم‌های مختلف عرضه و اجرای پروژه‌ها بر مبنای استراتژی‌های قراردادی توضیح دهید.
این کتاب، کاملاً عملیاتی و بر اساس ۳۰ سال تجربه مدیریت پروژه نوشته شده و ترکیبی از مفاهیم عملی، کاربردی و تئوری است. این کتاب بحث آسیب‌شناسی قراردادها، استراتژی قراردادی و نحوه اجرای پروژه‌ها است. در این کتاب کلیه مدل‌های قراردادی و استراتژی‌های اجرایی و قراردادی آسیب شناسی شده است و مزیت‌ها و عیوب آن بر اساس تجربیات عملی و مطالعات خارج از کشور استخراج شده است.

آقای مهندس یاحید آشنایی شما با شرکت نفت و گاز سرو به چه زمانی برمی‌گردد؟
حدود ۲۰ سال است که با شرکت نفت و گاز سرو آشنا هستم، یعنی از ابتدای زمانی‌که وارد حوزه تولید و آزمایش کاتالیست شدند. سعی کردیم این شرکت را در آغاز راه به لحاظ دیدگاه دانشی و عملیاتی حمایت کنیم. شرکت سرو به همت دانشمندانش توانست ظرف مدت کوتاهی محصولات خوب و قابل قبولی را تولید کند و به اثبات برساند. در حال حاضر نیز که سرو کاملاً در حوزه کاتالیست شناخته شده است‌، در پروژه‌های مختلف کاتالیست‌های خود را بارگذاری کرده و نتیجه مثبتی را برای صنایع به همراه داشته است. در حال حاضر سرو هم از نظر سطح تکنولوژی و دانش و هم از نظر خدمات پس از فروش جزء شرکت‌های معتبر کاتالیست در داخل کشور است‌.


برگزاری چهارمین همایش دوسالانه بومی‌سازی کاتالیست و فرآیند احیا مستقیم آهن را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
این همایش‌ها می‌توانند خروجی‌های مثبتی را به همراه داشته باشند که شرکت سرو خوشبختانه تاکنون توانسته روی این خروجی‌ها تمرکز کند. علاوه بر ارتباطات و تعاملاتی که در این همایش‌ها میان افراد صورت می‌گیرد، این همایش موجب می‌شود تجربیات ارزنده‌ای ارائه شود و اگر محصولات شرکت نفت و گاز سرو عیوبی دارد، شرکت‌های مشتری بتوانند بازخورد استفاده از محصولات سرو را به صاحبان این شرکت منتقل کنند. یکی از استراتژی‌های سرو نیز تاکنون همین بوده که نسبت به بازخوردها، اقدام به بهبود محصولات خود کرده است. خروجی این همایش‌ها، جمع آوری علم و دانش کاربردی، تئوریزه کردن این علم و دانش و پیاده‌سازی آن روی بهینه‌سازی محصول است.

در پایان اگر با خوانندگان نشریه سرو صحبتی دارید، بفرمایید.
برای سرو آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم تنوع محصولات خود را افزایش دهد و فاز تحقیق و توسعه سرو متوقف نشود و مرتب در این زمینه فعال باشد‌ تا نیازهای جدید صنایع را پوشش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *