پویشی برای نجات  زمین؛ تأکید اتحادیه اروپا بر افزایش تولید هیدروژن سبز

کمیسیون اتحادیۀ اروپا به همراه ۲۰ شرکت اروپایی، ازجمله شرکت‏ های تولیدکنندۀ کاتالیستی، بیانیه ‏ای را مبنی بر افزایش ظرفیت تولید هیدروژن در سال جاری به روش الکترولیز (هیدروژن سبز) امضا کردند. به گفتۀ مدیرعامل شرکت تاپسو در این مراسم: «براساس آخرین تحولات پیش ‏آمده در منطقۀ CIS، اگر اتحادیۀ اروپا می‏ خواهد از گاز روسیه مستقل باشد، ما باید سالانه ۱۰ میلیون تن هیدروژن از منابع تجدیدپذیر در اتحادیۀ اروپا تولید کنیم و این چالشی بی‏ سابقه و فرصتی مهم برای تاپسوست.
رولند بان در این باره می‏گوید: «تکنولوژی Power2X توانایی انجام این کار را دارد. قبلاً اتحادیۀ اروپا متعهد شده بود که تا سال ۲۰۲۵ ظرفیت تولید سالانۀ هیدروژن سبز را افزایش دهد، و بسیار خوشحالم که تعهد اتحادیۀ اروپا و صنایع مربوطه را برای انجام این کار می ‏بینم.»
همچنین در این مراسم اورسولا فون، رئیس کمیسیون اتحادیۀ اروپا، در افتتاحیه این برنامه گفت: «هیدروژن پاک از نظر اقتصادی شروع به رقابتی شدن کرده است. با توجه به افزایش فعلی قیمت گاز طبیعی، امروز هیدروژن سبز ممکن است حتی ارزان‏تر از هیدروژن خاکستری باشد.»
فون ضمن بیان اینکه اتحادیۀ اروپا قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ هزینۀ هر کیلوگرم تولید هیدروژن سبز را به کمتر از ۱.۸ یورو کاهش دهد، گفت: «ما می‏ خواهیم تولید هیدروژن پاک را افزایش و استفاده از آن را گسترش دهیم.»

 

Roeland Baan

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *