کاتالیست جدید اسید سولفوریک، محصول شرکت Haldor Topsoe

شرکت‌هالدز تاپسویی موفق به تولید نوع جدیدی از کاتالیست فرایند تولید اسید سولفوریک شد. کاتالیزور جدید اسید سولفوریک که با نام VK38 + TOPSOE معرفی می‌شود، سرعت واکنش را برای رسیدن به تعادل افزایش می دهد که با عملکرد بهتر در واکنش و کارایی بیشتر، باعث کاهش اثرات گازهای گلخانه‌ای شده و تولیدات بیشتر را در فرایند تولید اسید سولفوریک فراهم می‌کند.
طبق گزارش‌های شرکت‌هالدر تاپسویی، کاتالیست مبدل SO2 با صرف انرژی کمتر باعث تعادل هزینه ها و افزایش درآمد واحدهای تولیدکننده اسید سولفوریک می‌گردد. کاتالیست VK38 + TOPSOE نوع جدیدی از کاتالیست پوشش داده شده (پروموت شده) با پتاسیم است که نسبت به نسل‌های قبلی خود و صرف‌نظر از نوع بستر واکنش اسید سولفوریک، فعالیت می‌کند.
این کاتالیست تاکنون در دو مجتمع صنعتی توسط شرکت‌هالدر تاپسویی به کار گرفته شده که نتایج بدست آمده با نتایج آزمایشگاهی این کاتالیست تطبیق داشته، به طوری که تا ۴۰ درصد هزینه های تعویض کاتالیست و طول عمر بالاتر را از خود نشان داده است که باعث شده است تولید گازهای گلخانه‌ای تا ۳۰ درصد کاهش و ظرفیت تولید نیز تا ۱۵ درصد افزایش یابد.
شرکت تاپسویی در حدود هشتاد سال است که در زمینه تولید کاتالیست اسید سولفوریک فعالیت می‌نماید که به عنوان یکی از نخستین شرکت‌های فعال در این حوزه شناخته می‌شود.
اسد سولفوریک یکی از کاربردی‌ترین مواد شیمیایی در صنعت است به گونه‌ای که مقدار مصرف این ماده در یک کشور، معیاری برای صنعتی و پیشرفته بودن آن کشور محسوب می‌شود. استفاده از کاتالیست اسید سولفوریک (پنتا اکسید واندیوم) در مجتمع‌های تولیدکننده این اسید، باعث تبدیل بیشترین میزان SO2 (دی اکسید گوگرد) به عنوان خرواک به SO3 (تری اکسید گوگرد) است و به این شیوه می‌توان بیشترین میزان اسید سولفوریک را تولید کرد.
شایان ذکر است شرکت‌هالدر تاپسویی، به عنوان یکس از پیشگامان ارائه تکنولوژی و کاتالیست‌های چرخه تولید سوخت‌های سبز حوزه حمل و نقل، تولید آمونیاک، متانول، هیدروژن و مواد شیمیایی نیز شناخته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *