اخبار نفت و گاز سرو؛ شرکت نفت و گاز سرو صادرکنندۀ نمونۀ ملی سال ۱۴۰۰!

شرکت دانش ‏بنیان نفت و گاز سرو، به ‏عنوان پیشگام تولید کاتالیست در صنایع فولاد، پتروشیمی و پالایش کشور، به‏ عنوان صادرکنندۀ نمونۀ ملی سال ۱۴۰۰ برگزیده شد.

به گزارش روابط ‏عمومی این شرکت، در مراسم روز ملی صادرات که با معرفی شرکت‏ های برتر در حوزۀ صادرات برگزار می ‏شود، شرکت نفت و گاز سرو امسال شاهد یک اتفاق ویژه بود. صادرات کاتالیست!

در این مراسم که با حضور معاون اول رئیس ‏جمهور، معاون اقتصادی رئیس‏ جمهور و معاون علمی و فناوری رئیس ‏جمهور برگزار شد، شرکت نفت و گاز سرو به ‏عنوان یکی از برگزیدگان صادرکنندۀ نمونۀ ملی معرفی شد و تندیس و لوح صادراتی شرکت نفت و گاز سرو را جناب دکتر ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به مدیرعامل شرکت نفت و گاز سرو اهدا کردند.

این جایزه به سبب صادرات کاتالیست low temperature shift catalyst به یکی از پالایشگاه‏ های کشورهای همسایه بود که شرکت نفت و گاز سرو در سال ۱۳۹۹ این اقدام را عملی کرده بود.

کاتالیست کالایی استراتژیک است که فعالیت شرکت‏ های پتروشیمی، پالایشی و فولاد وابستگی شدیدی به این کالای تکنولوژیکی پیشرفته دارد. شرکت‏ های صاحب این دانش فنی در جهان کمتر از ۱۰ کشور هستند. با فعالیت‏ های شرکت نفت و گاز سرو، صنعت نوین کاتالیست در ایران نیز از دو دهۀ گذشته نهادینه شده است.

در این تجربۀ درخشان، شرکت سرو توانست از شرکت‏های بزرگ کاتالیست‏ ساز جهان عبور کند و دروازه‏ای جدید از بازارهای جهانی را به روی کشور ایران و صنعت نوین کاتالیست بگشاید. اکنون نیز خبرها حاکی از تداوم این مسیر در سال جاری و دست‏یابی شرکت سرو به بازارهای جدید در کشورهای دیگر دارد.

نفت و گاز سرو با فراهم‏ آوری فضای تولیدی برای اشتغال بیش ۵۰۰ نفر از متخصصان و دانشمندان برتر کشور و تولید بیش از ۳۰ نوع محصول، فعالیت گسترده ‏ای در صنعت کاتالیست دارد و این حرکت رو به جلو را با هدف تکمیل زنجیرۀ کاتالیست های مصرفی سایر فرایندهای شیمیایی و پتروپالایشی و رقابت با شرکت‏ های بزرگ در بازارهای خارجی ادامه خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *