حسن خسروی؛ مدیر مجتمع شرکت پتروشیمی خراسان: اقتداری که در پی تولید کاتالیست‏های سرو آمد!

نقشی که شرکت نفت و گاز سرو در ارتقاء راندمان و حفظ خط تولیدات پتروشیمی‏ ها صورت داده، اقتدار و امنیت را در تولیدات صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به دنبال داشته است. شرکت‏ های توانمندی که بتوانند نیازی از کشور را در صنعت برطرف کنند، قطعاً زمینه‏ ساز اشتغال، حفظ سرمایه‏ های ارزی، ارتقاء توان داخلی و خودکفایی می‏ شوند و از این حیث، شرکتی چون نفت و گاز سرو، با تولید طیف گسترده‏ای از کاتالیست‏ ها به ‏عنوان بخشی مهم از صنعت پتروشیمی، توانسته این صنعت را توانمند کند.

استفاده از محصولات سرو، البته صرفاً دارای مزیت در دسترس بودن نیست و با اختلاف قیمتی معنادار نسبت به نمونه‏ های خارجی، خدمات پس از فروش و پشتیبانی‏ های مختلفی را همراه خود دارد که این امر، یکی از مهم‏ترین مزایای استفاده از این محصولات برای شرکت‏ ها به شمار می‏ رود.

تولید ما در مجتمع پتروشیمی خراسان اوره، آمونیاک و ملامین است و واحد آمونیاک بیش‏ترین مصرف کاتالیست را دارد. ما اقدام به تأمین کاتالیست از تولیدکننده‏ های مختلفی ازجمله شرکت نفت و گاز سرو کرده ‏ایم. به‏ طور خاص از مجموع کاتالیست‏ های نفت و گاز سرو، کاتالیست‏ های شیفت دمابالای HTSC را برای واحد آمونیاک خریداری کرده ‏ایم که آمادۀ استفاده است. با اطمینان کامل از کارآمدی این محصول و با رویکرد توجه به توان داخلی، این محصول خریداری شده و اطمینان خاطر را به لحاظ استمرار فعالیت خطوط تولیدی ایجاد کرده است.

نگاه ما در مجتمع پتروشیمی خراسان نه صرفاً در بحث کاتالیست، بلکه در همۀ موارد، حمایت از ساخت داخل است. هر محصولی که حائز کیفیت و کارایی لازم باشد و در داخل تولید شود، حتی با قیمت بالاتر، در اولویت قرار می ‏دهیم و به‏ طور کلی رویکرد ما به تولیدات داخل، حمایتی است.

خوشبختانه در زمینۀ قطعات مکانیکی هم گام‏ های خوبی برداشته شده و از تولیدات در این عرصه نیز استقبال کرده ‏ایم. واقعیت امر این است که این حمایت صرفاً به دلیل تحریم‏ ها نبوده و هدف اصلی ما حمایت از تولید داخل است. امیدوارم شرکت نفت و گاز سرو، در مسیری که برای ایجاد توانمندی و خودکفایی پیش رو دارد، موفق باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *